In Japan is TOTO de belangrijkste producent van sanitair, de naam staat er synoniem voor geavanceerde badkamers van hoge kwaliteit vol technische innovaties. Binnen het bedrijf weten ze dat Europese consumenten nog hogere eisen aan een badkamer stellen.
Het moet niet alleen functioneel zijn, de badkamer moet ook het vermogen hebben de gebruiker te revitaliseren in combinatie met meditatieve kwaliteiten. TOTO’s revolutionaire Clean Technology gaat Europa veroveren.
Daar is het bedrijf van overtuigd. Wilt u meer weten over dit bijzondere merk? U bent van harte welkom in onze showroom.
TOTO is in 1917 opgericht door Kazuchika Okura. Het bedrijf heette in eerste instantie TOYO TOKIO, maar dat werd al snel TOTO. Vijf jaar voor de oprichting was Okura in een laboratorium al bezig het keramische sanitair te ontwikkelen dat in Europa en de Verenigde Staten standaard was.
Dit in tegenstelling tot de houten toiletten die toentertijd in rioleringloze Japan gangbaar waren. Okura veranderde dat en het bedrijf dat hij bijna een eeuw geleden oprichtte, is tot op de dag van vandaag leidend.
Clean Technology zegt in twee woorden precies waar TOTO voor staat. Dit principe bestaat uit vijf eenvoudige punten: 1. De toekomst van de badkamer; altijd bezig met nieuwe technologie op het gebied van hygiëne, gebruikersgemak en efficiency. 2. Sleutel tot een betere levenstijl; reinheid, rust, tevredenheid. 3. Designfilosofie; esthetiek in dienst van comfort 4. Milieuvoordelen; schoner productieproces, zuiniger met water en energie. 5. Leidend principe; hygiene en comfort dankzij Clean Technology.
TOTO is de uitvinder van de washlet, een combinatie van toilet en bidet met warmwater douche en eventuele andere voorzieningen. Het ontwerp heeft inmiddels al vele internationale prijzen gewonnen.
Verder maakt het bedrijf randloze toiletten, bidets, wastafels, kranen, douches, badkuipen, spiegels, drogers, badkamermeubilair en meer. Alles volgens het Clean Technology principe, alles volgens de hoge Japanse standaarden.
TOTO gaat Europa veroveren, waarom, u ziet het bij Van Boven